Marzena Lubaszka
fot. Piotr Kucia / Capella Cracoviensis 2015

Marzena Lubaszka

Nagrała kilkanaście płyt CD, m.in. solowe motety w stylu neapolitańskim w ramach cyklu 1000 lat muzyki we Wrocławiu z zespołem Concerto Palatino, dzieła Heinricha Schutza dla holenderskiej wytwórni Brillant Classics z włoskim zespołem Cappella Augustana i klawesynistą Matteo Messori’m oraz Messa Pastorale Franza Xaviera Richtera z Wrocławską Orkiestrą Barokową.Ukształtowała ją współpraca z Kaiem Wessel, Olgą Pasichnyk, Sergio Vartolo, Crispianem Steele-Perkinsem i Ingeborg Danz. Niezwykle ceni sobie możliwość występowania  z grającą na historycznych instrumentach Capellą Cracoviensis i Janem Tomaszem Adamusem (Vivaldi/Griselda, Handel/Sosarme,Amadigi, Rodelinda, Mozart/Le nozze di Figaro, Don Giovanni). Chętnie bierze też udział w nietypowych projektach operowych i teatralnych reżyserowanych przez Cezarego Tomaszewskiego (Gluck/Orfeusz i Eurydyka, Schönberg/Pierrot Lunaire, Handel/Amadigi di Gaula, Monteverdi/Madrygały) i Jana Peszka (Mozart/Le nozze di Figaro)  oraz w międzynarodowych produkcjach krakowskiej Cricoteki (Nick Hallet/Shana Moulton/Whispering pines 10, Ian Saville/Sebastian Cichocki/Radical languages).Intensywnie wspólpracuje też z amerykańską kompozytorką Noa Ain (Joan of Arc).
Studiowała śpiew solowy we wrocławskiej Akademii Muzycznej oraz filologię włoską na Uniwersytecie Wrocławskim. Pracowała pod kierunkiem Pat MacMahon (Royal Scottish Academy of Music and Drama Glasgow) i Kai’a Wessel’a (Hochschule für Musik und Tanz Köln). Była modelką na Fashion Week w Paryżu.